Welkom op de site van Erwin en Sarah!

Zuid Vietnam

Na een onrustige nacht in de sleeperbus, aangekomen in het zonnige Nha Trang. Een plaatsje aan de kust, met een breedde boulevard en een gezellig backpackers gebied. Heerlijk gerelaxt hier, maar ook nog 2 duiken gemaakt, een modderbad genomen en de omgeving met scooter verkend.

De duiken waren weer geweldig. 10 tot 15 meter zicht en zeker mooie dingen gezien! Ons modderbad was ook een bijzondere ervaring... en ohh wat waren onze huidjes lekker zacht ;)

Na 3 dagen Nha Trang hebben we ons reisplan weer eens omgegooid en zijn we vertrokken naar Dalat, een plaatsje meer in het binnenland. Slechts twee nachten gebleven, maar een leuke tijd gehad. Bezoek aan het Crazy House (ziehieronder)en de Valley of Love waren chronologisch het hoogte en de diepte punt van de stad...

Na Dalat, stond Ho Ci Min City (ofwel Saigon) op de planning. Een inmens grote stad, met veel geschiedenis over met name de Vietnamese-Amerikaanse oorlog. We hadden maar 1 dag dus een tourtje geboekt om en de tunnels van Cu Chi te bezoeken en wat hoogtepunten in de stad langs te gaan. Hierbij was het War Remnants Museum het meest indrukwekkendst, veel foto's laten hier zien hoe het eraan toe ging en wat de gevolgen zijn geweest. 's Avonds met wat medereizigers gegeten een cocktail gedronken in een van drukke cafes.

Na Saigon naar de Mekong Delta. Een gebied in het zuiden waar de Mekong zich opsplitst in mega veel kleine rivieren om vervolgens de zee in te gaan. De Mekong Delta staat bekend om haar enorme rijstvelden en het specifieke leven op en rond de rivieren. We hebben vanuit Can Tho een boottochtje gemaakt om drijvende markten te bezoeken en te ervaren hoe de mensen hier leven. Het vroege opstaan was wat zwaar (5 uur) maar het was het meer dan waard!

Hierna moesten we weer verder om 1e kerstdag in Cambodja aan het strand te zijn (ja als het toch zo warm is, waarom dan niet kerst aan het strand..). Via Ha Tien zijn we in twee dagen op plaats van bestemming gekomen. Omdat dit van de gebaande touristengebieden af is ervaren we hier al snel het lokalere leven van de Vietnamezen.

Onze ervaringen met Vietnamezen was toch al steeds beter naarmate we naar het midden en zuiden reisden, maar hier (en met name in de bus, waar Erwin even lekker over zijn been werd gewreven door een man en wanneer de bus vol was er gewoon kleine krukjes in het gangpad werden gezet) realiseren we ons helemaal hoe bijzonder, en toch weer anders, de Vietnamezen zijn!

Tot slot de grens over. Proberen niet opgelicht te worden voor de kosten van de visa en gezondheidscontrole (zogenaamd 1 dollar?) en ja we hebben het gehaald!

Met Cambodja als laatste land en nog twee weken voor de boeg realiseren we ons hoe snel het is gegaan! Wat lijkt Tibet bijvoorbeeld lang geleden en hoe zou ons bedje thuis toch weer slapen... Reizen voelt echt geweldig, alles met z'n tweeen doen en ons alleen maar bezig houden met welke leuke dingen we nu weer gaan doen en wat we gaan eten ;)

Mensen weer bedankt voor alle berichtjes en ook de kerst en nieuwjaarswensen! Blijf ons volgen en tot volgend jaar!!

Klik hier om naar de overige foto's te gaan.

joke

Leuk he die vietnamezen, op de mekong delta ben je net willem en maxima, en maar zwaaien vanuit je bootje.
Hoe vonden jullie de tunnels, beetje krap he?
Geniet nog ff lekker die laatste weekjes, we wensen jullie een heel gezond en reislustig 2010.
Joke en nico

willy

Hoi Erwin en Sarah
Geniet van de laatste weken in Cambodja en tot thuis.
Maar eerst een leuke jaarwisseling en de allerbeste wensen voor 2010.

Antje

Saar!! Nog een fijne (late kerst)! Bijna thuis he?! En een fijne jaarwisseling. Take care! lvu

Ingrid (zusje)

Jeetje, wat een verhaal weer :-)

Nog even, en dan zijn jullie er weer... Ik mis jullie wel! Kan niet wachten totdat ik jullie weer een knuffel kan geven! 5 maanden is echt te lang!!!

Kusss!!

Fred en Sonja

Hoi Erwin en Sarah,

Ik zie dat onze reactie op jullie verhaal en foto's onder de foto staat van het modderbad?????????

Foutje oeps................toch maar even lezen;-)
xxxxxjes

ingrid v z

Hoi allebei
Vanuit Loosduinen, waar het vuurwerk al enige uren tekeer gaat alsof het al middernacht is en de helicopters maar blijven rondvliegen, wil ik jullie een mooi uiteinde toewensen en een heel leuk, gezellig, goed en gezond 2010. Nog een week op reis, nog even genieten!

coriene

Hoi Sarah en Erwin,
Vanuit Venray wensen wij jullie nog een mooie laatste week van jullie nu al schitterende reis .
En natuurlijk een geweldig 2010, gelukkig en gezond het hele jaar weer rond.
Liefs Coriene, Henny en Sanne

Harm en Cindy

Wat een mooie foto's weer, echt geweldig! Uit het mooie koude Eindhoven wensen we jullie een heel goed 2010! Tot over een weekje!

els

ook vanuit Tlburg , lichtelijk brak, dat bijna al je wensen uit mogen komen dit jaar ( er moet wel iets te dromen overblijven natuurlijk) en dat je nog ontzettend lang gaat nagenieten van deze reis. heel veel dikke kussen en knuffels . tot heel gauw