Welkom op de site van Erwin en Sarah!

Noord en midden Vietnam

Gek zo ver weg te zijn van iedereen, en toch je verjaardag vieren... Maar zeker een verjaardagsgevoel. Saar had nog een mini cadeau gekocht, en wat leipo's hebben filmpjes gemaakt om Erwin te feliciteren (zie hier). 's Avonds naar de allerslechtste waterpoppen-show geweest, maar wat hebben we gelachen! Afgesloten met een heerlijke pizza en een lekker Vietnamees biertje.

Onze eerste indruk met Vietnam is lastig te omschrijven. Aan de ene kant hebben we hele aardige (bijna te) Vietnamezen ontmoet, maar daar tegenover zijn velen ook arrogant en onvriendelijk. Je merkt wel in Vietnam dat het vele malen verder ontwikkelt is dan Laos, en dat is dan toch weer even wennen. Zeker omdat wij in Hanoi begonnen, stad met miljoenen scooters en een en al chaos op straat!

Nog een dagje de stad bekeken en onder andere langs de opgebaarde Ho Chi Min gelopen. Dit was best bizar, geen camera's, in rechte lijnen lopen 2 aan 2, niet praten en handen langs je lichaam. Maar daarna snel weg uit Hanoi, 3-daags tripje geboekt naar Halong Bay.

Halong Bay is een baai ten oosten van Hanoi en staat bekend om de circa 1500 limesteen eilanden die uit de zee omhoog rijzen. De foto's spreken voor zich!

Na Halong Bay stond Ninh Binh op de planning. Na 5 uur boot, 4 uur bus naar Hanoi, moesten we nog 3 uur naar het stadje. Het begon goed, want in plaats van de zitbus hadden we een slaapbus, dus 3 uurtje op een soort bedje liggen leek ons wel goed. Echter na iets meer dan 3 uur kwamen we erachter dat we het stadje al voorbij waren en wilde de chauffeur ons in de ‘middle of nowhere' eruit zetten. We lagen lekker, en de bus reed door naar onze volgende bestemming (Hue), dus toen zijn we maar blijven liggen en kwamen we de volgende ochtend in Hue aan.

In Hue lekker een fiets gehuurd en in het knusse stadje rondgereden. We waren erg onder de indruk van de citadel in de citadel (oude stadsmuren). Nog even naar de kapper geweest, en de volgende dag met de bus naar Hoi An (3 uurtjes).

Hoi An, het Mekka van de shoppers onder ons. Tot nu toe hadden wij ons wat kleren kopen betreft redelijk ingehouden, maar de mogelijkheden die Hoi An biedt, zijn ons toch fataal geworden. Resultaat: een tas vol met op maat gemaakte pakken, overhemden, broeken, schoenen, een jurkje en een jas.

Ook hier weer een fiets gehuurd om het stadje te verkennen, lekker naar het stand te gaan en heen en weer te fietsen tussen de tailor shops om de kleren te passen.

Vanuit Hoi An met de Sleeper-bus vertrokken richting het zuiden van Vietnam, waar Nha Trang de eerst volgende bestemming wordt.

Klik hier om naar de overige foto's te gaan van Noord en Midden Vietnam.

Tom!

Ik lees het al, niets te klagen jullie daar :-)

Geniet ervan en ik ben benieuwd naar de kerstfoto's.

ciao

Tom!

Tamas

en het is -6 grade s'nachts, ik ben jaloers.

Fred en Sonja

Hoi Erwin en Sarah,
Nou dat ziet er weer eens super gezellig uit.
Leuk verhaal en wat een mooie kleren (zag de foto's al op de mail).
Wat een heerlijk weer hebben jullie nog..........hier is het 0 graden!!!!!
En dan te bedenken dat wij hier rond lopen met muts - sjaal - winterjas en bontlaarzen hi hi hi ;-)

Weten jullie al waar jullie oud en nieuw vieren?????????

Xjes

willy

wij doen het hier wel met chinees vuurwerk. Jullie zitten daar wel vlak bij het vuur, dus ik denk dat het jaar voor jullie daar in het verre oosten wel knallend gierend en fluitend ingeluid gaat worden. en wij? zoals je al eerder las, wij kruipen 's nachts met -7 diep onder de wol, komen er 's morgens wat moeilijker uit en kunnen vervolgens de ruiten gaan krabben. En dan kijk ik naar de foto's en zie blote bruine armen en de zon. Heerlijk. Geniet er nog van en wij genieten weer van juliie verhalen.
liefs

Harm en Cindy

Zozo, dat ziet er weer goed uit. Wat betreft jullie nieuwe aankopen: we hebben alvast ruimte gemaakt in jullie kledingkasten! :-)

Geniet nog van de laatste weken en tot snel!

Mark

Even een kort berichtje uit het ijzige Rijswijk. Lachen om dat contrast te zien tussen jullie schitterende steden & natuur tov de ijzige parkeerplaats waar ik op uit zit te kijken.
Zoals je begrijpt kan ik niet anders melden dan, geniet ervan. Aan de foto's te zien lukt dat goed! Lekker verhaal btw van die agressieve aap.

Geniet ervan samen!

André van der Veen

Hoi Erwin en Sarah,

Nou jullie hebben het wel heel erg mooi daar, hier gaan we ook naar een exotisch oord, jawel het nieuwe pand. Het is hier een jungle van dozen, kratten en veel stickers op alle delen die meegaan op onze reis. En sommige collega's acteren ook als ernstige gestoorden apen door deze drukte. Dus je brgrijpt Erwin dat de jungle hier minder gezellig en mooi is dan bij jullie. Dus vergeet niet als je weer naar het werk mag (duurt nog wel ff, maar toch) dat je naar het juiste pand rijd.

André.

P.s. blijf genieten..........

joke

Onwijs dat Hoi aN HE, leuk om te lezen dat jullie zo genieten en Hanoi druk???
Wacht maar tot je in Cambodja bent, dan zijn er heel veel toeterende auto's in de steden.
Veel plezier we volgen jullie verslagen op de voet.(met een beetje toch wel jaloerse blik ) Joke en nico

Dennis

He Erwin en Sarah!
Ziet er weer helemaal top uit daar en die kleren zijn ook echt cool en mooi. Genieten dus, lekker hoor!
Er ligt hier een pak sneeuw dus wel wat anders dan jullie mooie weer haha.
Veel plezier nog! Groetjes, Dennis

Ingrid v Z

Hoi allebei.
Wat een luxe zeg zo'n slaapbus, vooral als je zo lang moet reizen. Ik snap wel dat jullie uiteindelijk wel gezwicht zijn voor de kleding, wel meer meesjouwen dus nu.
Hier in nederland is het prachtig wit en net als Ingrid in Malta hebben jullie dus het eerste (en misschien wel laatste) pak sneeuw misgelopen. :-}
Geniet nog maar lekker van al het moois en leuks en vooral van de temperatuur!
groetjes Ingrid

Rosa

Hee Saartje en Erwin!

Ik ben alweer een paar daagjes niet op de blog geweest, dus Erwin, nog GEFILICITEERD. Beter laat dan nooit hè!

Het is zoveel wat jullie zien en meemaken, het is maar goed dat je de herrinneringen kunt bewaren tegenwoordig, door zo'n dagboek en de foto's.
Het zit er al weer snel dus geniet er nog even van, al kijk ik uit het verhaal van jullie zelf te horen!

Waar ik me trouwens elke keer zo over verbaas is dat jullie zo kunnen communiceren met de bevolking, of gaat dit toch vooral met handen en voeten?

Heel veel liefs,

Rosa