Welkom op de site van Erwin en Sarah!

Luang Prabang

Na de tweedaagse boottocht eindelijk aangekomen in Luang Prabang. We zijn onder de indruk van het geweldig mooie stadje met Franse architectuur, omringt door rivieren en overal exotische bomen en planten.

De mensen zijn hier vriendelijk en oprecht, wat we in Thailand niet altijd zo voelde. Er hangt hier een onbeschrijflijke sfeer, rustig en vredig, ook al zijn ze hier arm, het lijkt alsof er genoeg is voor iedereen.

In Luang Prabang hebben we het 'schaapachtige' effect van reizigers ervaren, want wat is het soms makkelijk om gewoon met de groep mee te gaan en niet steeds te hoeven beslissen wat te gaan doen. Resultaat hiervan is dat we met z'n zessen 5 dagen achtereen ongeveer alles samen hebben gedaan --> van ontbijt tot avondeten, stappen, bowlen, 's nachts noodles eten en dronken thuiskomen.

Het was echt super gezellig en we gaan ons best doen om met onze nieuwe vrienden in Vietnam nog een stukje samen te reizen...

Overdag ook nog samen met de boot naar een grot geweest en met de tuk-tuk echt de mooiste en meest geweldige waterval ooit gezien!

Na het afscheid van de groep vertrokken wij met onze gids, Sichanh, de jungle in. We hebben een 2 daagse trek gemaakt, waarbij het bezoeken en ervaren van de lokale Lao, Hmong en Khamu dorpjes het doel was.

Veel gelopen, geklauterd en gezweten, flinke blaren achteraf en een niet echt goede nachtrust (namelijk op de grond geslapen), maar het was het zeker waard!!

Onze overnachting was in een Lao dorpje bij de neef en nicht van onze gids. Nadat ze heerlijk eten klaargemaakt hadden en wij aan de tafel moesten eten, terwijl de rest op de grond zat, zijn we vroeg naar bed gegaan (omdat er in het donker niet veel te doen is).

We hadden verwacht meer opgenomen te worden in de familie, maar vanuit een soort respect werden we behandeld als gast, wat voor ons juist als een beetje oncomfortabel aanvoelden...

's Ochtends weer een goed ontbijt voordat we een tocht de berg op naar een grot gingen maken. Erg mooi met limestone binnenin, echter geen vleermuizen meer omdat die opgegeten waren door de dorpelingen. Ze houden hier trouwens van alles wat maar leeft: honden, ratten, slangen, kevers, vogeltjes en werkelijk alles van de kip (incl. longen, hartjes, hoofd en poten).

Op de terugweg nog door geweldige dorpjes gelopen. Het was een nationale feestdag waardoor kinderen vrij van school waren en onze ballonnen de aandacht wel trokken (binnen no time staat het hele dorp om je heen).

Na een dagje bijkomen, zijn we naar de hoofdstad van Vietnam, Hanoi, gevlogen. We hebben een luxe hotel geboekt om de verjaardag van Erwin te vieren!

Klik hier om naar de overige foto's te gaan.

willy

de watervallen zijn geweldig. Leuk te lezen dat er ook vriendelijk vietnamezen zijn, want die ervaring heb ik hier in nederland niet. En als ik die fruitkraampjes zie ... die mogen ze bij ons ook wel naast de loempia's zetten. Lekker!! Nog heel veel plezier op de verdere reis en tot het volgende verhaal en foto's. Dat blijft leuk.
liefs Willy

Laurie

Erwin, GEFELICITEERD!!!

En gaaf verhaal weer!
Volgens mij weten jullie straks zelf niet meer wat jullie allemaal meegemaakt hebben.... pfff!! Zoveel!!

X Lau

coriene

Wat een bijzondere dingen hebben hebben jullie weer meegemaakt en leuke mensen ontmoet als ik de foto's zo bekijk.
Oo ja Sarah, heb trouwens bij je oma in Hongarije wel eens kippen poten in de soep zien drijven.
Erwin nog van harte gefeliciteerd, geniet van alles,samen met Sarah natuurlijk.
Liefs coriene.

katinka

Hi Saar en Erwin,
Gefeliciteerd met je verjaardag Erwin.
Heerlijk een keer jarig in de warmte en zon ipv de druilerige december kou van Nederland.
Ik geniet van al jullie verhalen en foto's. Echt een topreis!
Liefs Katinka

Tim

Jo Haan en Sarah,

Wat een onwijs mooie watervallen idd. Lijkt wel uit een sprookjesboek :) :)

He Haan, van de ene jarige naar de andere, van harte gozer met je verjaardag. Hier is het koud en nat en regenachtig, maar daar heb jij deze verjaardag geen last van.

Veel plezier nog, ik hou de site in de gaten.

Oh ja, en we moeten vandaag handballen, op Sinterklaasavond!!!!!!!

GRRRRR,

Tim

André van der Veen

Erwin en Sara,

Ik zou de grootste moeite hebben om terug te gaan naar Nederland als ik zie wat jullie allemaal meemaken, maar ja ik zie dat op een schermpje.........

P.s. geniet van je verjaardag.

André

Mark, Selena en Tom!

Haan (en natuurlijk ook Sarah),

Voor de zekerheid ook hier....

Gefeliciteerd, geniet ervan

Mark, Selena en Tom!

H. de Beuker

Erwin (en uiteraard ook je lieve Sarah)

Gelet op het tijdverschil ben je waarschijnlijk nog net jarig ! VAN HARTE !!
Het is wat ver om dat bakkie te komen nuttigen maar gaan toch proberen om het next jaar te realiseren.
Houd jullie site steeds in de gaten en geniet van de mooie avonturen. Nog veel plezier daarginds !
PS: De nieuwe deadline staat op 6 januari (komt mooi uit zei Sonja)
Latorr... Joke & Harrie

Fred en Sonja

Hoi Erwin en Sarah, wat een geweldig verhaal weer helemaal super en wat een leuke - mooie foto's.
Ook erg leuk dat jullie zulke gezellige mensen ontmoet hebben, dat komt gewoon omdat jullie ook zo leuk zijn natuurlijk ;-) Verder hebben wij elkaar vandaag gesproken op skype en dat op je verjaardag......HOERA.....
Je vader en ik hebben enorm gelachen om die you tube filmpjes geweldig.ha ha ha ha.
Nou Erwin en Sarah jullie gaan morgen richting kust heel veel plezier en tot skype (maandag) xxxxxxxxxxxxxxxx

Esther

Lieve Ervin!
Harterlijke feliciteert voor Verjaardag!
Ik wens vor jou goede gezondheid veel geluk een
alle goede in jou leven!

rene - stichting maya

hoi Sarah en Erwin,
goed te lezen dat jullie reis zo voorspoedig verloopt. wat een geweldige trip zeg ! ik ben inmiddels weer in NL. druilerig weer... ik was één dag thuis en had al een verkoudheid te pakken. Gelukkig vlieg ik eind januari weer naar Nepal. Het ga jullie goed, Namaste !

Nadine

Hey Sarah (en erwin nog gefeliciteerd!)

Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. Super mooie foto's en erg leuk om alles te lezen wat jullie mee maken. Geniet ervan!

Groeten uit a'dam,

Nadine

joke

Erwin wederom van harte, heb echt me best gedaan om via youn tube een filmpje te plaatsen, maar ging ff me pet te boven, kreeg niet voor elkaar.
Onwijs he dat Laos, wij hebben nog nooit ergens op onze reizen mensen gezien die zo vrolijk en blij waren, en ze hebben echt niks, vooral de bergbewoners zijn arm.
Luang Prabang heb genoten van jullie foto's de market, de tempels de pac ou grotten, krijg er kippenvel van.
Bloijf vooral foto's en verhalen op jullie site zetten, we genieten ervan.
Sawadee.
joke en nico

Harm en Cindy

Hee Joke, dat geeft niet, jullie volgen Erwin en Saar toch wel :-) Leuk hoor!

Hee Er en Saar, weer een mooi verhaal en mooie foto's. Het is een raar gevoel he, als mensen je op een voetstuk plaatsen en zelf dan letterlijk op de grond gaan zitten!? Dat is nou puur cultuur....

Geniet er nog van en niet meer zeggen "dat jullie nog slechts een maand hebben"... hadden wij dat maar!

Kus, Harm en Cindy

Fred en Sonja

Hoi Erwin en Sarah, nou jullie haren zitten goed hoor en voor die centen ha ha ha.
Ben erg nieuwsgierig of jullie zelf gemaakte kledeing ook zo goed op maat zijn ;-).
Namens je vader nog bedankt voor die .......laatste werkdag kaart.........!
Nou genieten maar weer, en ik wacht op die fotomodellen foto's van Sarah en jouw oké.
XXXjes

Sonja

Zo dat is nog eens een mooie modeshow hi hi hi, als Erwin straks niet meer op z'n werk terug hoef te komen en Sarah geen werk kan vinden weet ik wat jullie kunnen gaan doen ;-)
x jes en genieten oké.