Welkom op de site van Erwin en Sarah!

Khao Sok en noord Thailand

Khoa Sok National Park

Na het bounty gevoel de jungle in. Dat was de bedoeling en hebben we gekregen ook. Na een lange nacht op de boot, veel gedoe met busjes, uiteindelijk aangekomen in het rustig Khoa Sok. Een plaatsje midden in de jungle aan de rand van het nationale park.

Aangekomen op het busstation, werden we aangevallen door een horde Thaise guesthouse mannetjes. Wij zijn bij een aardige jonge vrouw, Teng, in de auto gestapt en gebracht naar het huis van haar tante en oom. In hun tuin hebben ze 6 kleine hutjes gebouwd en verder gebruiken ze hun huiskamer als een soort lobby voor de gasten. Het was echt geweldig, van zo dicht bij het Thaise familiegevoel ervaren --> met tante koken, met oom voetbal kijken en met Teng praten over het echte Thaise leven.

We hebben hier een jungletrek gemaakt, wat ook weer een prachtige ervaring was. Door de stromende regen door de jungle klauteren, zwemmen door een grot en bloedzuigers op je benen, ja het was erg cool!

Noord Thailand

Na een hele dag vliegvelden, aangekomen in het rustige en sfeervolle Chiang Mai. Onze intentie was om hier wat langer te blijven, lekker beetje bij te komen en daarna door te reizen naar Laos.

We hadden een riante kamer in een leuk guesthouse en zij organiseerde ook kookcursussen. Dit was erg leuk en leerzaam. Je begint dan 's ochtends op een lokale markt om alle groenten te kopen en voor het je weet sta je achter het fornuis je Thaise lunch klaar te maken. We hebben een stuk of 8 gerechten geleerd, gelukkig hebben we een kookboek meegekregen om het thuis zelf nog te proberen...

Verder was Chiang Mai gewoon relaxt. 's Avonds lekker rondwandelen op een van de nachtmarkten en overdag scooter gehuurd om de stad en de omliggende vallei te verkennen. Dit laatste was toch wel een avontuur. Ongeveer 100 km over bergweggetjes met steile hellingen was waarschijnlijk iets teveel voor onze scooter. Op sommige stukken konden we bijvoorbeeld maar 10 km per uur omhoog rijden, maar het was het zeker waard!

Vanuit Chiang Mai zijn we met de slow boat (zoal Feike al voorspelde) vertrokken naar Laos. Twee dagen achter elkaar zo'n 8 uur op de boot, hangend op te kleine houten bankjes of liggend op de harde vloer van de boot tussen te veel andere reizigers.

Wat wel erg leuk is dat we hier een groepje hebben 'gevormd' met medereizigers. Tussen de twee bootdagen in hebben we samen een hostel gevonden en de avond doorgebracht. De volgende ochtend waren we wat eerder opgestaan om zo betere plekken te bemachtigen op boot. En ja, we hadden echt geweldige plekken... tot de motor startte... we hebben nog een zoem in onze oren.

Inmiddels zijn we in Luang Prabang, Loas. Ons reisgroepje is nog steeds intact, maar meer hierover volgende keer....

Nog bedankt voor alle reacties! Groetjes Erwin en Sarah

Klik hier voor de overige foto's

Fred en Sonja

Hoi Erwin en Sarah,
Zo dat is wel erg leuk om een keer de eerste te zijn op jullie site....hi hi hi ....
Leuke en mooie foto's en natuurlijk weer een erg spannend verhaal. Dat gaat smullen worden als Erwin voor ons gaat koken "zijn benieuwd". Hè Erwin ik vroeg net nog aan jouw of je erg lang bent bij al die kleine thaise mensjes, maar op jullie eerste fofo van dit verhaal is dat goet te zien.............moest er erg om lachen...........
Nou je vader en ik zijn blij dat jullie weer helemaal gezond zijn, voor de rest zeggen we maar weer GENIETEN oké ;-)
Groetjes en dikke XXXXXXXXXXXXXXXXX jes.

Fred en Sonja

Nou leuk is dat als je je eigen verhaal terug gaat lezen,
schrijf gewoon even fofo als dat foto moet zijn en goed met een t............ha ha ha ha ha.............SORRY

Tom!

Heey Erwin en Sarah,

Allereerst nogmaals bedankt voor de verjaardagswensen, erg leuk.

Gaaf ook om de foto's te zien en te lezen dat julie ook op van die levensgevaarlijke scootertjes hebben gereden :P

Plezier en genieten hé.

ciao, x

Tom!

Selena

Wow wat en reis hebben jullie er al op zitten zeg echt onwijs gaaf om te zien wat jullie zoal aan het uitspoken zijn.
Genietse.
Liefs selena

André van der veen

Hoi Erwin en Sarah,

Het wordt steeds doller met jullie reis, bloedzuigers, vreemde mensen en noem maar op. Ook wij hebben hier bloedzuigers, wij noemen dat klanten, haha.

Ik zie en lees dat jullie het ontzettend naar jullie zin hebben, hou dat vast. Ik hoop dat jullie uberhaupt wel nterug willen komen want we kunnen jouw hulp (Erwin) straks weer goed gebruiken. Geniet ervan en zie je wel weer een keer verschijnen op het werk.

Groet André

paps

goedzo, ik hou van jullie

willy

dat Erwin reusachtig is tussen die kleine mensen is goed te zien, maar Sarah, voor jou voelt het denk ik ook fijn om eens met kop en schouders boven iemand uit te steken. Nog veel plezier op jullie verdere reis.
liefs

els

helemaal blij met jullie verhaal , vanmorgen nog een sms gestuurd , omdat ik niets meer hoorde.
Erwin ben je weer helemaal beter?Geweldige foto's. Nou lieve schatten , blijf genieten , tot gauw hoop ik
dikke knuffel

Coriene

Is het nog wel vol te houden aldaar, wil best hulp en ondersteuning komen bieden als het nodig is hoor!!!
En een thais etentje bij oma lijkt mij een prima idee.
Groetjes vanuit Venray.

joke

Gaaf super, hebben jullie al het gevoel dat je wel eeuwig in azie zou willen blijven?
Kleine tip, als je weer de jungle ingaat, smeer je schoenen en sokken in met tijgerbalsem (witte) dit helpt tegen bloedzuigers (wij smeren altijd onze voeten helemaal in, lekker met die broeierige hitte, daar we altijd alles op onze tefa's doen)en...........in Borneo vertelde ze ons dat de derde persoon in de rij, het meeste last heeft van bloedzuigers,nl.
nummer 1 horen ze, bij nummer 2 gaan ze rechtop op het achterlijf staan voor de sprong op no.3.
Dus..................

Geniet lekker van het mooie laos en vergeet de lokale markten niet, jullie magen zullen er nu wel tegenkunnen denk ik.
Groetjes Joke

Harm

Nou, en dan zeggen jullie wat over mijn foto's met heuptasje!!! :-p

Cindy

Super super super super super super cool!
Geniet ervan!!!

inschrijven weer mislukt.
schrijf later meer...geniet!!

lotte

oh echt super gaaf wat jullie allemaal meemaken! en dan bij een familie logeren, en dan alles van dicht bij meemaken, is ook iets wat je niet snel vergeet! Dus sarah over een tijdje kunnen we bij jou thais komen eten? ik heb er nu al zin in ! geniet er van en tot jullie volgende verhaaltjes. Doeg!!!

Zusje

Wow... Very impressive!

Fijn om te lezen dat jullie het nog steeds naar je zin hebben, ook al is het allemaal een beetje primitief hihi.

En Saar, ben jij gegroeid?! (grapje!)

Morgen spreken examen voor mij.. Erg spannend! Ben niet echt zenuwachtig aangezien spreken één van mijn sterke kanten is. Maar ja, het is en blijft een momentopname... ik ga me best doen. Hou me site in de gaten.. Ok?

Verder mis ik jullie best wel... :-(

Love, Ingrid!

Zusje

I almost forgot to say:

I already look forward to tasting one of your delicious meals!

Dennis

Ziet er heeel vet uit! echt mooie foto's en het verhaal ook weer een plezier om te lezen.

Die kookkunsten verheug ik me ook op want krijg er trek van als ik dat zo zie!

Blijf genieten!

jayk en marja

haaa, globetrotters! echt super om die brede grijzne weer van jullie te zien op veel foto's....daar hebben we toen ook van genoten, alleen was het toen live...wij kijken nog steeds terug op de weken in nepal, en jullie al weer zoooooveel meer ervaringen. te gek. helmaal omdat we zo dicht bij elkaar wonen weet ik al zeker dat we elkaar een keertje gaan zien!! echt leuk alles, oke, veel, in het echie te horen en jullie weer te zien. maar nog even niet voorlopig, want jullie nu in laos rondtoeren. eindelijk, na een enorme bootreis...wow, heftig....leuke tips trouwens hierboven over de bloedzuigers....!!lieverds, voorzichtifg en onwijs veel plezier en moois verder...tot later! namaste!

...maar dan grijnzen....

Niki

Echt supergaaf weer!!!! Het ziet er ook allemaal echt heel erg mooi uit en leuk dat jullie zoveel contact hebben met de inwoners.. Ik denk dat ik daar ook wat meer op hoogte zou zijn haha.. maar ach.. in noord-amerika zijn ze ook allemaal klein: een sterrenlengte noemen we het maar!

Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal!!

xx