Welkom op de site van Erwin en Sarah!

Bangkok en relaxen op Koh Tao

Bangkok

Wat een overgang, van het toch wel primitieve en veel armere Nepal stonden we dan ineens in de drukke en moderne hoofdstad van Thailand, Bangkok. De vlucht met, het slecht aangeschreven Nepal Airlines, ging boven verwachting goed! Geen overboekingen, gewoon op tijd weg en zelfs iets voor schema geland.

Naast het modernere imago van Bangkok hebben wij het ook als erg vieze stad ervaren, overal (dikke grijze) ratten en kakkerlakken en het stinkt er ook. Desalniettemin hebben wij ons goed vermaakt. Verschillende massages (Thaise, voet, en vis!) ondergaan, tempels bezocht, naar markten geweest en rond gehangen in de shopping centers MET airco. Met name de Weekend Market was erg gaaf! Duidende krampjes erg dicht op elkaar, met zoveel spullen, niet normaal!

Het was na Tibet en Nepal toch ook wel wennen aan de mensen in Thailand. Aan de ene kant erg vriendelijk en behulpzaam, maar door het ver ontwikkelde tourisme zijn ze wat gehaaider en moet je meer op je hoede zijn. Zo laten tuk-tuks je voor 40 cent heel Bangkok zien, maar moet je wel langs wat verkoopplekken, waar ze je voor veel geld van alles aansmeren. Ook zijn de officiele en gecertificeerde reisbureaus niet erg behulpzaam als je niet een super-combi-ticket met bus, boot en resort boekt...

We zijn 4 nachten in Bangkok gebleven en met bus en boot (zelf geboekt) verder gereisd naar Koh Tao.

Koh Tao

Witte stranden, palmbomen, helderblauw zeewater en hutjes op het strand --> Koh Tao voldeed aan de verwachtingen!
Dit is de reden waarom ons nieuwe verhaal wat langer op zich heeft laten wachten. Gewoon een week helemaal relaxed op het eiland gebleven. Uiteraard niet alleen op het strand gelegen. Lekker snorkelen, rond scooteren, vaak en lekker gegeten en ook nog onze PADI (duikdiploma) gehaald!

Zoals je op de foto's kunt zien is het echt prachtig op het eiland. We hadden ook mazzel met het weer omdat het eigenlijk regentijd is, maar wij hebben geen druppel gevoeld.

Het duiken vonden we echt helemaal geweldig. 4 duiken gedaan, met als resultaat dat we Nemo gevonden hebben, en bijna een haai hebben gezien (onze instructeur heeft hem aangewezen, maar wij hebben hem gemist... al was hij 4 meter). Nu we ons PADI hebben gaan we zeker nog in Vietnam en/of Cambodja duiken.

Greg, onze duikinstructeur, was erg 'Wicked'. 'No worries' was zo'n beetje zijn meest gebruikte uitdrukking en stond ook voor zijn leven en het leven op het eiland. Het tempo is even wennen (want dat is er niet), maar toen we eenmaal in relax-stand stonden zijn we echt lekker bijgekomen.

Op de gok met nachtboot naar het vaste land vertrokken. Rijen matrasjes op de houten vloer, wel wat ventilatoren maar verder gewoon een raam open zetten op zee. Niet echt comfortabel, maar goed een overnachting bespaard, toch wat uurtjes kunnen slapen en een ervaring rijker.
Op het vaste land (Surat Thani) opgewacht door een minibus, waar ons volgende avontuur verder gaat...

Klik hier voor de overige foto's.

willy

haai, ben ik de eerste die nu reageert? Ja dus!
Wat een belevenissen weer, en ... kriebelen die visjes aan je voeten? En na afloop zijn ze natuurlijk heerlijk zacht.
Nog heel veel plezier en nog veel meer leuke ervaringen. Liefs

els

Dus erwin toch nog aan de vis . Je kijkt er erg opgewonden bij. Mensen wat ben ik jaloers op de mooie blauwe wateren en mooie stranden . Ga emigreren.saar wat zie je er goed uit!dikke kussen tot skyps.

Ingrid

Was de 'vismassage' lekker? Goed dat jullie even een weekje in relax-stand zijn gegaan. Nu kunnen jullie er weer volop tegenaan. Super verhaal en foto's weer. Alvast een leuke tijd in Surat Thani.
Groetjes uit Nederland waar de temp heerlijk is maar met windkracht tig en veel, heel veel regen.

Niki

Wauw.. iedere keer weer lees ik jullie verhalen en het is echt heel erg gaaf!! Ook een supermooi strand :D daar zou ik graag wat uurtjes doorbrengen haha..

Maar geniet nog van jullie reis!

xx

Harm en Cindy

Jemig, dat ziet er goed uit! En super tof dat jullie nu kunnen duiken; een nieuwe wereld ontdekken! Heel veel plezier en probeer telkens bewust te genieten! En inderdaad (Els) jullie zien er goed uit :-)

André van der Veen

Zoals al gezegd het ziet er geweldig uit, ik vraag me af of die haai jullie wel heeft gezien...........

Fred en Sonja

Hoi Erwin en Sarah,
Geweldig zeg al die verschillende ervaringen die jullie meemaken en wat goed dat jullie je duikdiploma hebben gehaald.Wij zijn erg jaloers op jullie hi hi hi. Hé Erwin die foto met die visjes ziet erg eng uit kreeg er koude rillingen van brrrrrrrrrrrrrrr.Nou luitjes we zijn weer op de hoogte van alles, genieten maar weer jullie oké.
O ja, nog even dit ......er wordt niet GEEMIGREERD ;-) jullie komen in januari gewoon weer naar nederland.

ingrid

ik wil me toch even aansluiten bij Sonja en Fred:
wereldreizen........prima, tig keer op vakantie.......leuk
maar EMIGREREN is ten strengste verboden!
:-} Daar houden vaders en moeders niet zo van!
Net nog even naar jullie foto's zitten kijken, alles prachtig daar en hier zien we alleen maar regen en storm en donkere wolken. Beetje jaloers ben ik dus best wel. Gelukkig kunnen we hier een beetje met jullie meegenieten!
Groetjes

Feike

De eerste punten zijn binnen!!!!

Dus dat emigreren moet wel kunnen hoor.

Een adresje in de tropen is namelijk nooit weg.

Veel plezier en succes op de "comfortabele" slowboat van Chang May richting Laos(Of gingen jullie die niet nemen). Ik wacht het volgende verhaal wel af.

Cheers,
Feike

Zusje

Hee broer en Saar!!

Jeetje, wat een verhaal weer! En onwijs gefeliciteerd met jullie PADI!!! Overal kunnen duiken nu... Geweldig!

Leuk dat we elkaar laatst even hebben gesproken over de telefoon... Was een beetje verbaasd maar leuk om jullie stem even te horen.

Nog maar 3 weken voor mij en het gaat veel te snel. Geniet van elk moment, want dat doe ik ook!!

Kisses from me!!

Dennis

Hoii!

Zit ik gewoon naast Ing en vergeet je ze mijn naam erbij te zetten! kan niet he. ziet er weer supervet uit!

Ben nu ook lekker aan het genieten!
Groetjes uit Malta!

Harm en Cindy

Ja hee, wij mochten ook niet emigreren, dus dat mogen jullie dan ook niet ;-)
Alhoewel, jullie bank zit wel heel erg lekker... hmmm

Bas Heutinck

Hey Erwin en Sarah,

cool zeg, al die verhalen! Luieren en duiken op een bounty eiland, terwijl hier de pannen van het dak waaien! En dan te bedenken dat je nog meer dan een maand voor de boeg hebt! (toch wel een beetje jaloers)

Hier is alles onder controle! Symposium was super. 2009 hiermee zo goed als afgesloten, op naar 2010!

Greetz uit Nijmegen!!

jak en nien

dag Saar en Er

we zitten hier in de stromende regen te genieten van een boterham met pindakaas. toffe foto's btw.( niet de belasting dan he)

Jullie krijgen genoeg reacties met hoe is het, hoe gaat het.

Ik heb een ander soort vragen voor jullie.

hoe vaak heb je al na een warme maaltijd een geniale diarree sessie gehad?

Hoelang is een chinees?

hoe ver loopt een konijn het bos in?

gr Nina en Jakab

(ps) heb honger
(ps2) erwin stinkt naar spek
(ps3) de ps 2 is een verouderde spelcomputer

jayk en marja

haaaa lieve reizigers, namaste.... we misten jullie al....maar doorgeven mailadres was blijkbaar mislukt...hadden we meteen al gedaan.en nog berichtje naar jullie hotmail gestuurd....?.....maar jullie te druk met lekker relaxen!! heerlijk!!
was een van de tempels in Bangkok Golden Mount nog, mijn (Mar ) favoriet? en wat jullie hadden op koh tao hadden wij op koh chang....alleen zonder padi. goed zeg dat jullie dat gehaald hebben.
vandaag zijn we precies drie weken terug uit nepal, en haha, 2 dagen gewerkt en 2 en een halve week griep (Mar).......een echte nepalese griep, maar nu ben ik er doorheen volgens mij. onze smogkuchjes uit kathmandu zijn er wel nog steeds bij allebei....
lezen dat jullie nog onwijs genieten. te gek hoor!! blij voor jullie.
wij hebben al een een beetje gemaild met, en foto's gestuurd naar pavlina, dat tsjechische meisje ook vanuit chitwan.leuk! kijken uit naar volgend berichtje. geniet lekker verder en we denken nog aan jullie!! liefs, jayk en marja