Welkom op de site van Erwin en Sarah!

Pokhara en onze 1%

Ons bezoek in Pokhara stond in het teken van onze symbolische 1e procent bijdrage aan armoede in de wereld. In Nederland zijn wij via de website van de 1% Club in contact gekomen met Rene Voss, oprichter van stichting Maya. Rene doet zowel vanuit Nederland, maar ook veel vanuit Nepal, ontwikkelingswerk in de Pokhara Vallei. (zie www.stichting-maya.nl).

We hadden hem benaderd met de vraag of wij iets konden betekenen voor 1 of 2 dagen en of wij mogelijk een project zouden kunnen bezoeken. Rene was meteen enthousiast en vanaf het moment dat we elkaar ontmoetten in Pokhara klikte het. Naast Rene hebben we hier ook Marijke ontmoet. Marijke is vrijwilligster op een klein schooltje in de Pokhara vallei, maar omdat de oogst van de rijst door de late regenval nu pas aan de gang is (en kinderen hierbij helpen) is de school een tijdje gesloten en kon Marijke dus nog niet aan de slag (maar wel met ons mee).

De stichting ondersteund onder andere een schooltje bij de bouw van een apart gebouw voor de kleuters. Het betonnen raamwerk was nu bijna af en wij konden alvast helpen met het schilderen van een lokaal. Eerst natuulijk verf en kwasten halen, wat al een belevenis op zich was. Nee we hadden geen Gamma ofzo verwacht, maar dat het een halve dag zou duren is ook wel een ander uiterste. Met overvolle lokale busjes heen en weer, uiteindelijk aangekomen in het dorpje waar we dus lekker geschilderd hebben.

De tweede dag ook geschilderd, maar aan het einde van de dag kwam de laatste bus te vroeg en hebben we dus geen eindresultaat-foto, kunnen maken... Maar geloof ons --> Het was mooi!

De laatste dag in Pokhara zijn we met Rene en Marijke naar het dorpje gereisd waar Rene een tijd heeft gewoond. Nu verblijft hij daar als hij in Nepal is en de lopende projecten bezoekt. Na een lange busreis en een wandeling bergafwaards kwamen we aan in het primitieve dorpje.
Echt heel mooi om te zien en te ervaren hoe mensen hier leven! Je loopt wel vaker langs een vergelijkbaar dorpje of je rijdt er voorbij, maar er echt zijn, in combinatie met de ervaringsverhalen van Rene, was erg bijzonder. Rene, nogmaals bedankt!

Ons vertrek uit Pokhara en de reis naar Kathmandu (waar we het vliegtuig moesten halen naar Bangkok) hebben we gecombineerd met een 2 daagse rafttrip. De rivier was iets minder heftig dan we hadden verwacht, maar we hebben ons uiteraard prima vermaakt!

Erg leuk was de overnachting in een tentje op een strandje, het kampvuur en de verse maaltijden die ter plaatse door de begeleiders werd klaargemaakt.

Laatste avond in Nepal (Kathmandu) kwamen we toevallig Marja en Jayk weer tegen. Nog wat gedronken om de dag erna vroeg naar het vliegveld te gaan.
Inmiddels aangekomen in het drukke, benauwde en veel modernere Bangkok, waar we in het volgende verhaal meer over zullen schrijven.

Klik hier om naar de overige foto's te gaan.

We hebben trouwens ons reisplan een beetje aangepast. In plaats van eerst naar Phuket te vliegen en naar Khoa Lak te gaan, doen we eerst Bangkok en gaan we naar het eilandje Koh Tao.

Laurie

Vet! Ik ben de eerste met een reactie!! Woehoe!

X Lau

Fred en Sonja

Hoi Erwin en Sarah,
Wat ontzettend gaaf om te zien op de foto's wat jullie gedaan hebben de laatste dagen, laat staan om zulke geweldige dingen zelf te mogen ervaren.
Je vader en ik zijn SUPER trots op jullie ;-).
Tot snel op skype, we houden van jullie XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

ingrid

Jullie kunnen tenminste zeggen dat jullie iets hebben bijgedragen voor de 1% club en jullie zijn lekker creatief bezig geweest

Goeie reis naar en veel plezier in Kah Tao

Rene - Stichting Maya

Namaste Sarah en Erwin,
Bedankt voor de mooie dagen samen. Het was erg leuk om jullie een stukje Nepal te laten zien dat de meeste reizigers niet te zien krijgen. En dan die muurschildering; geweldig dat jullie in die korte tijd ook nog de handen uit de mouwen hebben gestoken. Daar gaan de kinderen hier nog jaren van genieten!
Ik wens jullie nog een hele mooie reis verder. Geniet.
Een warm Namaste uit Nepal!

André van der Veen

Ola Erwin en Sara,

Mooie muurtekening en helemaal dat het voor kinderen is. Ja Erwin we zijn hier in Nederland maar verwend met de gamma, praxis, etc. Maar zie je hier al monteurs met een gammel busje een halve dag bezig zijn met wat materialen, haha. Hé veel plezier nog en ik geniet van jullie verhalen en foto´s. TOP

Groet André

Dennis

Hoi Er en Saar!
Echt heel cool dat jullie hebben meegeholpen! Jullie hebben schildertalent! wc's witten is natuurlijk weer een andere specialiteit haha ;P.
Veel plezier op de volgend bestemming!
Groetjes

Ludo

Dat schooltje met die berentekening...

Daar zit je als kind soms echt jaren naar te kijken en je herinnert je het nog veel langer.

Supergeinig.

Ing (zus)

He!!

Wow, that is quite a story!!

I'm really happy to hear/see that you're having fun!!

Kisses, Ingrid

lotte

hey, echt kei leuk dat je nu ook echt verder kan reizen met andere die je ontmoet, en dan ook aan de slag voor een goed doel is helemaal super!!! goed bezig!!!
liefs lotte

Harm en Cindy

Jemig. wij zijn JALOERS!!!!!
Echt helemaal geweldig; we blijven jullie volgen!

Niels | 1%CLUB

Hi Erwin en Sarah,

Ook op de website van de 1%CLUB hebben we aandacht besteedt aan jullie mooie initiatief: http://www.1procentclub.nl/nieuws/newsdetail/151/1-leden-op-bezoek-bij-1-project-in-nepal

Succes verder en we zullen jullie blijven volgen!

Namens de 1%CREW,
Niels | 1%CLUB