Welkom op de site van Erwin en Sarah!

Kathmandu en Chitwan

Laten we beginnen met jullie te bedanken voor de leuke berichten en reactie op onze log! Erg leuk om tijdens onze reis ook van thuis te horen! Hier onze eerste verhaal van Nepal.

Kathmandu

Na een enerverende busreis, aangekomen in de drukke en chaotische hoofdstad van Nepal, Kathmandu. De vele kleine straatjes zijn veel te druk! Het is er vol met mensen, riksja's en overal, maar dan ook overal, rijden taxi's! Deze zijn overigens geweldig. Het zijn allemaal kleine Suzuki Swifts en het is gewoon al een ervaring om hiermee een ritje te maken.

De eerste kennismaking met de Nepalse bevolking is erg goed. 'Namaste' is het woord om elkaar te begroeten en wordt echt door iedereen gebruikt. Verder zijn ze erg behulpzaam. Vaak denken we dat iemand iets van ons wil nadat hij/zij ons geholpen heeft, maar dat is eigenlijk nooit het geval, ze zijn gewoon oprecht aardig en beleeft.

In Kathmandu hebben we afscheid moeten nemen van onze Tibet-groep. Na een erg gezellig etenje e-mail adressen uitgewisseld en nu al blijkt dat we nog wel contact houden (en inmiddels elkaar ook weer op een andere plek tegen komen).

In Kathmandu zijn we lekker bijgekomen van de toch wel zware en heftige reis door Tibet. We hadden een lekker rustig hostel en hebben gewoon rustig aan gedaan. Lekker door de drukke straten gelopen en een beetje geshopt. Bezienswaardheden die we wel bezocht hebben zijn:

• Pashupatinath --> Hindoeistische tempel langs een rivier waar ze crematies uitvoeren (wat je dus live kan aanschouwen)
  • Kopan Monostery --> Geweldige, rustige boeddistische klooster waar we lang met een monnik hebben staan praten en daar ook een donatie gedaan hebben
  • Bodnath --> Grootste Boeddistische Stoepa in Nepal waar je (uiteraard rechtsom) heerlijk omheen kan wandelen en de bevolking weer eens goed kan bekijken

Na vier dagen vertrokken we vroeg met een georganiseerde reis naar het Chitwan National Park.

Chitwan National Park

In onze trip zat 'transportation' naar het busstation, uiteraard niet wetende dat dat een ochtendwandeling achter een Nepalees mannetje aan was.. Hierna mochten we plaatsnemen in een crappy (zeer slechte) bus die ons in 7 uur naar Chitwan bracht,
Omdat het een georganiseerde reis was, is het gevoel toch heel anders dan dat we zelf reizen. Je wordt geleeft en moet volgens schema eten en slapen... niet helemaal ons ding, maar we hebben toch een aantal leuke ervaringen opgedaan --> kanovaren langs krokodillen, olifanten wassen, olifantentocht en neushoorns gespot.

Gelukkig hadden we ook Marja en Jayke bij ons tijdens de wilde avonturen in en om het park en konden we gezellig een biertje drinken en eindelijk weer eens Nederlands praten.

Klik hier om naar de overige foto's te gaan.

ingrid

Hoi allebei,
Weer genoten van de verhalen en de foto's!
Een olifant wassen...... dat lijkt me super. Misschien een ideetje voor Blijdorp!
Blijf genieten en foto's maken en verhalen schrijven

Groetjes Ingrid

agi en laci

Wij volgen jullie velhalen met Ildi.
Wij vinden prachtig wat jullie memaken, blijf geniten. veel kusjes, van Ági, Laci en Ildi.

Dennis

Hoi Er en Saar,
leuk om te horen dat alles goed gaat!
Mooie foto's en olifanten wassen lijkt me echt cool!
Ik heb van de week mijn P opgehaald dus dat is nu officieel. Spreek jullie weer!
blijf genieten van Azie, eerst Thailand natuurlijk!
Groetjes!

Willy

hoi Sarah en Erwin, die Erwin helt wel gevaarlijk ver opzij met dat olifanten wassen. Zou zo zelf een duik kunnen maken. Ik zie dat de croqs ook daar al hun intrede hebben gedaan. Was weer heel leuk om jullie avonturen te lezen. Heel veel plezier weer op de verdere reis en tot lees'
liefs van mij.

Fred en Sonja

Hoi Erwin en Sarah,
We hebben elkaar net op skype gesproken, maar wil toch nog even reageren op die schitterende foto's.
Dat wat jullie gedaan hebben met die olifanten gaaf zeg, eigenlijk wilden Fred en ik dat ook doen in Zuid-Afrika maar daar zie je alleen wild op safari "in prachtige parken overigens".
Sarah je heb die foto van Erwin goed geschoten, moesten er erg om lachen hi hi hi ;-)
Veel plezier maar weer en genieten oké.
Groetjes en tot skype.

Antje

Saar! Blij te horen dat het goed gaat! Oh, vergeet je dat t-shirt uit Tibet niet (wat ik terug betaal), daar zou je Ronan een heel groot plezier mee doen! ;)

Hele fijne tijd, dikke kus

Ing (zusje)

Hee broer en saartje!

Wow!! Wat leuk om te lezen allemaal... En op die olifant... GEWELDIG!!!

Hoop dat we snel kunnen bijkletsen...

Kusje!!!!

Katinka

Dag Sarah en Erwin,
Ik heb nog niet veel van me laten horen, toch volg ik jullie wel. Het was erg leuk om te zien hoe opa en oma aan het 'skypen' waren met jullie. Een kwartiertje nadat het contact was verbroken zei opa nog licht onder de indruk, terwijl hij wees naar de laptop: 'daar waren ze net op'.
Veel plezier, geniet van de reis en elkaar.
Kus, Katinka