Welkom op de site van Erwin en Sarah!

Beijing

Chinezen zijn werkelijk ongelofelijk. Alle vooroordelen en verhalen zijn gewoon waar. Ze gorgelen de hele dag door, spugen overal op de grond, boeren in het openbaar en knippen teennagels waar je bij bent.
Maar goed dat zijn dan dingen die je kan verwachten. Dingen die wij niet hadden verwacht en wel hebben ervaren is dat kinderen buiten op straat mogen plassen, dat ze hier zelfs speciale broeken voor hebben, dat ze bellen middenin een theatervoorstelling en vlak voor tijd wegrennen, omdat ze anders in de rij naar buiten moeten staan, dat ze overal slapen! en dat ze vanaf een uurje of 6 's ochtends op allerlei vlakken helemaal los gaan in de parken (fitness in speeltuinen, lekker voluit schreeuwen en flink met je armen zwaaien zijn hier de normaalste dingen).

Het hostel waar we logeerde was prima. Kamer stelde niet veel voor, maar het eten was goed en de sfeer prima. Het is erg leuk om binnen korte tijd mede reizigers te leren kennen en met elkaar van gedachten te wisselen over te bezoeken landen in de wereld.

Qua bezichtingen hebben we gezien wat we wilden. We zijn naar verboden stad geweest, hebben parken bezocht, hebben de Chineze muur bewandeld, zijn in het olymipisch stadion geweest en hebben door de traditionele hutongs geslenterd.
Verder lekker veel met de erg gangbare metro rondgereist en gewoon gelopen door de vele leuke staten die Beijing rijk is.

Tot slot kunnen we trots zijn op onszelf. De 3 doelen zijn alle behaald. Sarah heeft meegedaan met Tai Chi, Erwin heeft de Hanedans gedaan op de muur en we hebben Peking-eend gegeten! <<zie de foto's voor het bewijs>>

Volgende stap is Tibet en de rondreis door de Himalaya. We kunnen al verklappen dat we de trein hebben gehaald, dat onze bedden zeer hard waren en dat 48 uur wel erg lang duurde als je opgesloten zit in een trein vol chinezen zoals we ze eerder omschreven hebben, maar daarover binnenkort meer!

Klik hier om naar de foto's van ons bezoek aan Beijing te gaan.

Paul Lensink

Hela luitjes,

Het heeft wel iets weg van Carnaval geloof ik. gorgelen, spuwen, boeren, plassen waar je staat vroeg naar bed, pekingeend van de grond eten. en de Hanedans doen.

Veel plezier verder.

Paul

Dennis

Hej Er en Saar!
echt superleuk om te lezen wat jullie allemaal zien en doen daar! de foto's maken zo een mooi verhaal natuurlijk helemaal af. geniet van de volgende bestemming!
Groetjes Dennis

tamas

hebben ze ECHT allemaal spleet ogen?

sanne

Ik vroeg aan coriene, hebben ze de hele muur afgelopen .
Nou dat is knap!IK dacht al dat is wel heeeeeeeeeeeeel lang lopen.
Groetjes Sanne

Ing

Hoi! Dat wordt dus gewoon nog een keer op het strand van Groede de hanedans,live Erwin!
En Saar....jij bent altijd een attractie!
Volgens mij zijn die dingen, aan stokjes geregen, hartstikke lekker!! Jullie hebben ze toch wel geproefd??!!
Ennuh....wij willen meer foto's.........vooral van Erwin's hoofd na een Chinese knipbeurt.
liefs Ing

esther

Super leuk om jullie (herkenbare) verhaal te lezen!
Wij gaan dit weekend naar Brugge (ook leuk!)

nog wat nieuws uit NL: het weer is hier verschrikkelijk, ik heb vandaag te horen gekregen dat ik officieel aangenomen ben, de instanties hebben het goed gekeurd! feike is nog steeds aan het solliciteren, ook daar lijkt wat schot in de zaak te komen.

Heel veel plezier verder. Ben erg benieuwd naar jullie verhalen uit Tibet. Lekker aan de Yakmelk!!

Laurie

Gadver, pissebedden op stokjes..... pffff! Als ik jullie was zou ik gewoon 3 maanden noodles eten...
Chinese muur is mooooi! En veel plezier in Tibet! Vind het echt cool dat jullie daarheen gaan!

X Lau

Harm en Cindy

Cool hoor, Beijing, precies zoals we ons herinneren. Zo te zien heeft het parkbezoek ook op jullie veel indruk gemaakt. We geloven er niks van dat jullie de muur "tot zover op de foto te zien" hebben beklommen!

Veel plezier in Tibet!

Cindy en Harm

Els

ik vind wel dat je al die dingen even moet proeven, die je daar gefotografeerd hebt. Ben heel benieuwd hoe de andere foto's zijn. Wel heel vreemd jullie in zo'n andere cultuur te zien. Zou er graag bij willen zijn .Wacht vol ongeduld op volgend contact!
dikke kus

Harm en Cindy

Bedankt voor jullie berichtje! Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben!!! Wees een beetje voorzichtig met klimmen en ademhalen, ik ken meerdere mensen die van hun stokkie zijn gegaan... Hier is alles goed, wij gaan zo naar Malta :-) Met pa en ma gaat alles super en Ing kijkt uit naar onze komst. We spreken elkaar vast snel! Kus, Harm en Cindy

Fred en Sonja

Hoi Er en Saar. We zijn net wezen voetballen met mooie zwarte kids; het was super! We hadden wat ballen enzo aan een school cadeau gegeven. Verder geweldig in Swaziland, veel armoede, kleine hutjes. Met ons gaat het prima.
Jullie ook nog HEEL VEEL plezier in Tibet gewenst; we zijn benieuwd naar jullie verhalen! Ook wij (net als de moeder van Saar) hopen snel met jullie te spreken via skype!

Rosa

Hoi Saar en Erwin,

Ik heb het niet zo kijk-ons-eens-een-intressante-reis-maken-blog, maar omdat jullie het zijn maak ik daar natuurlijk een uitzondering voor;)

Ik hou de blog in de gaten, en geniet er van!!

Kus

Rosa

intressante = interessante :D

Marrit

Hoi Saar en Erwin,

ik moest erg lachen om jullie verhalen en foto's. Ik kan het me helemaal indenken.hihihi

Deze geweldige reis is een ervaring om nooit meer te vergeten. Geniet er van!

heel veel plezier en succes met jullie reis

Antje

Lieve Saar en Er! \

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn, ik houd jullie kijk-ons-eens-een interessante-reis-maken-blog in de gaten!;) Ik ben dit weekend naar Texel geweest (veel gaver uiteraard dan China). Ik ben dan ook helemaal NIET jaloers op jullie. ;D

HELE FIJNE TIJD DAAR EN BEN BENIEUWD NAAR DE VOLGENDE VERHALEN!! Kus

p.s Niet in een luchtballon gaan varen hoor! http://www.nu.nl/algemeen/2101469/vier-nederlandse-toeristen-omgekomen-in-china.html

Sietske & Gijs

Hallo Erwin en Sarah,

Gaaf om jullie verhalen te lezen, wij beginnen in februari met onze wereldreis van een jaar. Nu lazen wij dat jullie inmiddels de trein naar Lhasa gehaald hebben. Onze vraag is: hoe en waar hebben jullie deze treinreis geboekt? Zat hier ook een permit voor Tibet bij en hoe ver van tevoren hebben jullie dit geboekt?

Als jullie ons hiermee zouden kunnen helpen: GEWELDIG!

Geniet nog van jullie mooie reis!

Grtz Sietske & Gijs
teek_it_iesie@hotmail.com

André van der Veen

Erwin en Sara,

Leuk jullie verhalen te lezen, benijd je wel een beetje hoor Erwin. Lees in jullie verhalen dat jullie je wel doorheen slaan en veel ervaring opdoen en ook veel zien. Hier (op het werk) gaat alles lekker maar je hebt wel een stil kantoor achter gelaten, haha. Erwin ik zal je verhalen blijven volgen en af en toe een berichtje achter laten, geniet ervan want voor je het weet ben je er weer. André