Welkom op de site van Erwin en Sarah!

Vlucht + Beijing

Na slechts 8 en een half uur vliegen, waren we er al!

Eerst nog 's ochtends de ouders van Erwin weggebracht, die zitten inmiddels in Johannesburg (Zuid Afrika). Erg lastig om van onze ouders drie maanden zo ver weg van te zijn. Maar goed, met skype ben je dichterbij dan je denkt.

Els, Jakab, Cindy en Harm hebben ons nog uitgezwaaid, maar voor we het wisten was de reis dus al voorbij. Eenmaal op het vliegveld aangekomen, taxi gepakt naar ons hostel gereden. Slecht 8x bijna een botsing, maar we hebben het overleeft.

Hostel viel wat tegen. Serieus een hok zonder ramen met een bed erin... maar na ff in te komen (wat verwacht je nou voor 9 euro per nacht!), hebben we niets te klagen. Vandaag, zonder nachtrust en dus met jetlack, een lange wandeling door de stad gemaakt. Erg bijzonder!

Vorige week was er een groots feest in de stad vanwege het 60 jarige jubileum van het communisme in het land, maar het is nog niet voorbij. Veel versieringen, pleinen vol met soort van praalwagens (heerlijk carnaval gevoel) maar bovenal veel heel veel mensen!

We krijgen veel aanspraak van zogenaamde studenten in de stad, die je gratis willen meenemen naar hun tentoonstelling in het art centre. Ze komen zeer overtuigend over, maar gelukkig is Sarah in het hostel nog naar de WC geweest, want daar hangen posters dat je voor die knapen moet oppassen, het kan je in ieder geval veel geld kosten als je van hun 'liefdanigheid' gebruik maakt...

Het is nu 5 uur 's middags, Saar ligt lekker te slapen en ik denk dat ik dat ook maar even doe.

Jullie horen snel van ons!

Tom!

Goed te horen dat jullie zijn aangekomen. Slaap lekker en blijf verhalen schrijven, geniet ervan...

Ciao Tom!

Harm en Cindy

Goed te weten dat alles goed gaat! Geniet ervan en laat je niet gek maken door die gekke en vieze Chinezen ;-)

Tamas

het begin is gemaakt, ga zo door en geniet er van.

Ingrid

Vreemd hoor dat we nu zo ver weg zijn van elkaar... Ben blij te horen dat de vlucht goed is verlopen.

Hoop dat we elkaar snel spreken op Skype!!

Kus van je (schoon)zusje vanuit Malta!

Hee Er en Saar!
Fijn te horen (via Cindy) dat alles goed gaat! Hier in Zuid-Afrika gaat ook alles prima. Het is wel wat vermoeiend, maar we hebben morgen even tijd om bij te komen. De groep is erg leuk; alleen maar mensen van onze leeftijd. Vanmiddag hebben we met een bootje tussen de krokodillen gevaren!! Super! En vannacht moeten we er om 3 uur uit omdat we dan op SAFARI gaan! We zijn benieuwd! We houden elkaar op de hoogte!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Fred en Sonja

Oh ja, en HEEL VEEL PLEZIER in Beijing! Doe de vieze Chinezen maar de groeten uit Afrika! :-)

Foek

Nou, LAAT JE TEAM MAAR IN DE STEEK!!!

Kansloos 28-20 verloren in Doetinchem. (rust 15-10)
Wel een goeie grap met Tim zijn tok uitgehaald en Martijn heeft een 2e kat (zie Goats).

Als ik het zo lees ben ik jaloers, ik wil ook weer maar de muur en de verboden stad, lekker voor de lunch een kartonnen bak noodles met rundvlees smaak eten, en overal Chinezen zo ver je kan kijken.

Let goed op je RMB's en geniet van alles.

Cheers Feike

jakab

sukkels, ben jaloers, behalve dan die kamers

Laurie

Heej Saartje en Er!

Klinkt super! Ben zelfs op de hostel-kamer jaloers! ;-) En 8,5 uur vliegen is echt kort! :-0

Geniet ervan, en houd ons op de hoogte!

X Lau

ps: Ik heb een foto van jullie nodig voor op onze wc, dus maak maar ff een goeie!

joke van der Starren

Hai luitjes en al bij de chinees wezen eten?
Jullie zullen nog wel meer hotels zonder uitzicht gaan krijgen denk ik.
Of een mooi groot raam met uitzicht op een muur.
Geniet en laat alles gebeuren.En inderdaad opletten voor die mooie praatjes makers, maar die heb je ook in Nederland.
Lukt het al om met stokjes te eten?Ga ook vooral de lokale markten op, je zal daar de vreemste dingen zien.
Alles wordt gegeten, nou ja bijna alles.
Wij jaloers op jullie, hoop dat het snel 2010 wordt gaan we ook weer op pad richting Azie.Hebben jullie trouwens al het orgaan vlees geroken als ze dat bereiden?Wij hebben ons er nog nooit aangewaagd, alleen de lucht al.Geniet geniet en geniet Joke en Nico vergeet vooral de verboden stad niet en de supergrote winkels waar ze allemaal met een eigen stand staan en allemaal alleen maar horloges verkopen!!!

Hoi Er en Saar!

Hier een berichtje uit Zuid-Afrika. Wij hebben het erg naar onze zin. Vandaag zijn we aangekomen in weer een nieuw rond hutje. De safari was gaaf en nu gaan we naar Swaziland. Hier hebben we geen bereik dus de komende 3 a 4 dagen hoor je niets van ons. De groep is nog steeds erg gezellig en het tempo begint al te wennen.

Jullie natuurlijk nog heel veel plezier in Tibet gewenst (als het goed is zitten jullie nu in de trein). We hoorden van Cindy dat Beijing goed is bevallen- ik (Sonja) heb jullie maar mooi getipt over het park! :-)

VEEL PLEZIER NOG!!!
Groetjes uit Zuid-Afrika!!!

joke

Via deze site van jullie wens ik Sonja en Fred nog hele fijne dagen toe in Afrika.
Leuk dat jullie het zo naar de zin hebben, geniet er lekker van.
Joke en Nico